Forside » Om ABAforeningen

Om ABA-foreningen

ABA-foreningens formål er at fremme udbygningen af offentlige tilbud om tidlig og intensiv behandling af børn med autisme i Danmark.

ABA-foreningen arbejder politisk for at adfærdsanalytisk behandling bliver en mulighed for alle børn med autisme. Desuden vejleder vi familier, institutioner og kommuner med at komme i gang, hvad end der er tale om offentlige tilbud til flere børn, eller hjemmebaseret træning af et enkelt barn med autisme.

Vi arrangerer kurser for forældre til nydiagnosticerede børn, og fungerer undertiden som bisiddere i forældres møde med offentlige myndigheder. Hvert år samles vi til landsmøde, med både faglige og sociale aktiviteter. Desuden rummer foreningen en række lokalforeninger, som holder arrangementer og yder gensidig støtte på lokalt plan.

Foreningen er for forældre, pårørende, fagfolk og andre interesserede.
På disse sider kan man læse om foreningens vedtægter, Netværk og om, hvordan man bliver medlem.

Du er altid velkommen til at kontakte bestyrelsen, hvis du har spørgsmål eller kommentarer til foreningens arbejde. Hvis du har spørgsmål vedrørende medlemsskab, så skriv til kasserer Mai-Britt Syberg på .

Kontakt ABA-foreningen

Send en mail til eller ring på 40 53 47 99

Læs mere her.

Login for medlemmer

NETVÆRK - LOGIN

ABAforeningen bruger Podio til samarbejde og netværk.

Redaktionen / 07.09.2012